0 beoordelingen met gemiddeld een 8.0 - Comic House - Plaats een review

1000+
Internationaal actief
Nee
Jaar van oprichting
1984

Bedrijfsprofiel

Het werk van de organisatie speelt zich voor een groot deel buiten de spotlights af. Maar de kans is klein dat er na twintig jaar nog iemand is, die nooit werk van de verzamelde auteurs onder ogen kreeg. De strips, cartoons en animaties zijn overal te zien. In de krant en in talloze weekbladen, in de supermarkt, in het bushokje, langs de snelweg, in de trein, op televisie, op het computerscherm, in de bioscoop en in de boekhandel. Comic House vertegenwoordigt een aanzienlijke groep toonaangevende auteurs en is daarmee een serieuze gesprekspartner voor bedrijven, uitgevers en reclamebureaus. In overleg met deze partijen zorgde Comic House voor breed gedragen leverings- en betalingsvoorwaarden en vaste afspraken over gebruiksrechten voor illustratoren in het algemeen en voor stripmakers in het bijzonder.

Wie zijn wij?

Comic House is een organisatie van stripmakers, cartoonisten en animatoren, opgericht in 1984 in Amsterdam. Het collectief bestaat uit 80 zelfstandige auteurs die hun talenten en krachten hebben gebundeld. Sinds 2000 worden de zakelijke en creatieve belangen van deze groep vanuit de centrale vestiging in Oosterbeek behartigd. Met ingang van 1 januari 2013 is een tweede vestiging in Amsterdam gepland. Bekende leden van het collectief zijn Peter de Wit, Hanco Kolk, Hein de Kort, Wilbert Plijnaar, Erik Kriek, Matthias Giesen, Lectrr, Eric Heuvel, Mark Retera, Michiel Hoving en Maaike Hartjes.

Kijk voor meer informatie op de Comic House website.

Wat bieden wij?

- Werken bij een kleine, leuke en informele organisatie - Grote zelfstandigheid met ruimte voor ideeën en eigen inbreng - Uitstekend salaris conform BNO norm - Eindejaar bonus op basis van winstdeling

Medewerkers

Hans Buying

Plan route